vrijdag 18 maart 2016

OP ZICHT-2 (voormalig BLIND DATE)

Na mijn vorige blog over de korte film BLIND DATE is het een tamelijk lange tijd stil geweest. Maar dat betekent niet dat er niets gebeurd is. Integendeel, omdat er zo veel moest gebeuren was er even geen tijd om jullie op de hoogte te houden. Er is dus veel nieuws. Hier komt het.
+ Om te beginnen is de titel veranderd. De titel BLIND DATE leek me bij nader inzien toch niet zo geschikt. Na lang nadenken is het OP ZICHT geworden. Graag jullie mening hierover als je de film gezien hebt.

+ Met het verhaal, en in het bijzonder met de afloop daarvan, ben ik heel lang aan het stoeien geweest. Ik heb zelfs bijna mijn hele familie en al mijn vrienden ingeschakeld om hierover met mij na te denken. En met resultaat, want is het slot is nu veel verrassender geworden. Bedankt allemaal!

+ Een volgende belangrijke ontwikkeling is dat de belangrijkste locatie (een café) bekend is. We hebben toestemming om enkele dagen in het prachtige en unieke café DE OSSEKOP in de straat Uniabuurt te filmen. Heel erg bedankt, Willem!

- Heel veel tijd en energie heb ik gestoken in het schrijven van het draaiboek (hoe gaan we de 14 scenes eigenlijk filmen?). Dat heeft geresulteerd in ruim 100 shots. Van al die shots heb ik tekeningen gemaakt hoe dat er ongeveer op het scherm uit moet gaan zien. Een storyboard dus. Veel werk, maar hopelijk van groot nu op de set bij het filmen.

+ Maar misschien het belangrijkste is dat ik de filmploeg bijna compleet heb. Eerst de crew:
  - Dick Martens (camera en montage)
  - Bert Stege (geluid)
  - Jeen Plantinga (licht)
Met deze 3 kanjers ben ik heel blij. Nu nog mensen voor fotografie en opname-assistentie en we zijn compleet.

Klaasje Tigchelaar
+ Vandaag zijn ook de acteurs (bijna) zeker geworden:
  - Klaasje Tigchelaar (vrouw met de roos)
  - Gerard Mintjes (man met de krant)
  - Maria de Jong (mooie vrouw)
  - John Kruidhof (ober) - nog niet helemaal zeker
  - Henk de Jong (blinde man, gast in café)

De opnames moeten plaatsvinden in april en zullen waarschijnlijk 2 dagen in beslag nemen.
Een hele lijst, maar iedereen die Film met Jaap volgt is weer op de hoogte.


Maria de Jong


Gerard Mintjes


John Kruidhof




1 opmerking: