zaterdag 24 november 2018

Film: OVERVALLEN, in het "geheim" gemaakt

Geen idee dat wij bezig zijn geweest met de opnames en het maken van de tragi-komische film OVERVALLEN? Klopt, dat hebben we in het "geheim" gedaan. Waarom en hoe? Kijk eerst even naar deze korte, 6 minuten durende film en lees dan hieronder verder < lees verder> .






We hebben dit in het "geheim" gedaan omdat deze film bedoeld was als een verrassing voor de leden van de filmclub Kleare Kimen waar ik lid van ben.
Ik wist dat ik voor één scène van deze film een vrij grote groep mensen nodig had als figuranten. Hoe ik daaraan moest komen, was aanvankelijk van later zorg. Maar toen kreeg ik het idee dat de leden van Kleare Kimen daar misschien wel geschikt voor zouden zijn. Toen is het plan geboren om de leden op een bepaalde avond naar een locatie te lokken, daar deze opnames als laatste van deze film te doen, dan dat er razendsnel in te monteren en de mensen direct de hele film als verrassing te tonen. Voor mij was het een verrassing dat dit nog allemaal lukte ook. Van het hele plan is niets uitgelekt en niemand had in de gaten naar de film te gaan kijken waar ze een uur eerder zelf in geacteerd hadden. Een mooie en zeer geslaagde avond dus.

Lijkt dat jou ook wel wat leuke en mooie films maken of daar aan meewerken? Neem dan contact op met ons op. Dat kan via de website www.klearekimen.nl of via jaapkiers@gmail.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten