dinsdag 18 oktober 2016

Filmhogeschool in nog geen half uur

Op youtube is veel te leren over film en het maken van films. Ik heb al heel wat filmpjes over allerlei onderwerpen bekeken. Maar dit filmpje vind ik wel echt bijzonder. Ik heb het al meerdere malen bekeken en weet zeker dat ik het nog  vaak zal bekijken. Elke keer leer ik er weer van. Dat komt omdat het vol zit met compacte informatie die in een hoog tempo gepresenteerd wordt. Het gaat vooral over wat Amerikanen "blocking" noemen: het regisseren van de bewegingen en handelingen van de acteurs t.o.v. de camera.

Maar het mooiste van dit filmpje vind ik dat het laat zien hoe je eenzelfde scene op vijf verschillende manieren kunt filmen en wat de effecten daarvan zijn
Volgens mij is deze instructiefilm een "must" voor iedereen die bezig is met het maken van films of dat van plan is. Veel kijkplezier!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten