zaterdag 4 maart 2017

LIEFS, KIM: Jane Zijlstra wordt Kim

De keuze voor de actrice die de rol van Kim gaat spelen in de film LIEFS, KIM is gemaakt. Het is Jane Zijlstra uit Utrecht geworden. Jane is een beginnende en veelbelovende actrice, die veel zin heeft om in de huid van Kim te kruipen. Met Jane is de zoektocht naar geschikte acteurs beëindigd. Julia en Robert-Jan worden, zoals we al eerder gemeld hebben, gespeeld door Merel Heinis en Andrew Vandeale, beide acteurs met ervaring in de film- en televisiewereld. Ik ben dan ook heel blij dat we een cast gevonden hebben met  zo veel talent en ervaring.

Ook de kleinere - maar natuurlijk niet minder belangrijke - bijrollen zijn inmiddels ingevuld. En nu we ook toestemming hebben om op de 7 (!) locaties te mogen filmen, kan ik verder gaan met het voorbereiden van de opnames. 
Die voorbereidingen zullen bestaan uit het schrijven van het draaiboek (uitzoeken hoe de camera de 40 scènes gaat opnemen, wat de acteurs daarin doen, waar ze staan of zitten, dan wel van waar naar waar ze bewegen), een draaischema (wat is de meest efficiënte volgorde van opnemen voor de film en de acteurs) maken en het tekenen van het storyboard (een soort stripboek maken met een tekening van elk shot, ruim 100).

Dat is een mooie klus voor onderweg, want half maart vertrek ik voor een lange zwerftocht met de camper naar Spanje. Wie daarin geïnteresseerd is, kan mij volgen op mijn blog KIERSKEURIG. Daar doe ik met filmpjes en verhaaltjes verslag van de interessante ontmoetingen en ervaringen die ik onderweg heb onder het motto ZIENDEROGEN ZUIDWAARTS. Dat betekent dat het blog FILM MET JAAP de komende tijd (minimaal 3 maanden) met zomerreces gaat. Veel plezier allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten